Výstav náchodského pivovaru stále stoupá
Prodejně velice úspěšný rok 2014 zaznamenal náchodský pivovar PRIMÁTOR. Výstav se podařilo navýšit, oproti předchozímu roku, o téměř 5% na 131.778 hl. Největší zásluhu na loňských výsledcích má především vývoz do zahraničí, kde bylo dosaženo novodobého historického rekordu 33 tisíc hektolitrů piva, což znamenalo přírůstek o 19%.
Exportní manažerka Romana Jansová k úspěšnému vývoji poznamenala: „Na nárůstu exportu se významně podílela nová odbytiště. Například, jenom do Číny, se podařilo vyexpedovat více jak 20 kontejnerů piva. Nárůst v prodejích jsme zaznamenali i u našich dlouholetých zákazníků v Polsku a Řecku. Nově se naše pivo prodává v Maďarsku, Bulharsku i Itálii, a také v zámořských teritoriích, jakými jsou Brazílie nebo Taiwan. A o co je v zahraničí největší zájem? O láhvové i sudové pivo PRIMÁTOR® Premium a rovněž svrchně kvašený pšeničný PRIMÁTOR® Weizenbier“. Této pivní lahůdce k vyšším prodejům výrazně napomohlo ocenění Nejlepší pivo na světě v prestižní degustační soutěži World Beer Awards 2013 v Londýně.
Na českém trhu stále převládá prodej náchodského piva v láhvích, v sudech je to o osm procent méně. Konkrétně pak mají konzumenti největší zájem o pivo PRIMÁTOR® Ležák 11%, kterého se vypije 30% z celkové produkce. Podíl prodeje speciálních piv dosáhl už jedné třetiny a pivovar tak zúročuje dlouhodobé zaměření na netradiční produkci. V loňském roce byly na trh uvedeny dvě novinky – jednak JARNÍ PIVO čepované na zelený čtvrtek před Velikonocemi, a hlavně pak na podzim svrchně kvašená rarita PRIMÁTOR® India Pale Ale. Jako každý rok se pivovaru dařilo i na řadě degustačních soutěží a celkem v loňském roce obdržel 14 ocenění.
21.1.2015